Bloggintresserade

torsdag 24 maj 2012

Underbar dag idag

Såg den här mobilen på Mias Lustgård,
bara gjord av träbitar,
trähjärtan eller andra trädetaljer,
vore något att göra själv,
kostar lite för mycket för min smak,
när man tänker på vad det är gjort av....


Mormors älskade små liv,
var och hämtade dom från förskolan,

det är så roligt att få gå och hämta dom,
och att få vara med dom en stund,
var och lekte på skeppet...
som ligger ett stenkast från oss...


Nu fick jag en bild från en annan skog
där dom verkligen lyste vita...
inte så bra skärpa,
tagit med mobilen...

Ska fortsätta storstäda huset,
vardagsrummet är klart,
allt upptvättat,
till och med soffan,
det luktar så gott och det känns RENT...
idag blir det att tvätta upp allt i
sovrummet,
putsa fönster,
ta ut nå möbler,
gå igenom garderober
och linneskåpet

Solen lyser,
blir nog riktigt varmt idag,
men jag ska ju hålla mig i skugga numera,
eftersom jag fick malignt melanom förra året...

gör inget,
det är ju så ljuvligt att bara få vara ute...

Funderar på att köpa en sån där riktig
solhatt, stråhatt i sommar,
det kan ju bli snyggt....

Kramiz Kicki


1 kommentar:

  1. Hej Kicki!

    Önskar det var jag som hade storstädat meen, själv har jag lagt mig i soffan och tom lämnat middagsdukningen på bordet. Inte ens det orkade jag plocka bort. Suck. Jag älskar ju också att vara ute, men det känns en dag som denna att jag har pollenallergi. Då ryker orken. MEN imorgon ska jag trotsa allergin och vara ute med barnen hela dagen, eftersom vi lovat dem att ÄNTLIGEN montera ihop studsmattan. :)

    OJ vad Otilia är lik Magdalena!! Ser precis ut så som jag minns henne från när vi var små!

    Ha det bra,

    kramar från Frida

    SvaraRadera