Bloggintresserade

måndag 17 december 2012

Adventstid...

 Nu har vi äntligen vinter,
ordentlig vinter..........

så här ser det ut på äppelträdet på baksidan...
Snö, snö, snö,
vi har fått mycket av den varan nu,
och mer faller ner hela tiden...
skotta, skotta, skotta,
från gård och tak...
Mina två fina härliga flickor som gillar att fota sig själva,
leka lite......
 Min underbara mysiga Otilia,
äldsta barnbarnet som ofta sover över hos mormor och sina mostrar och morbröder..........

en väldigt glad och go tjej...
Lotta dukade fram fika åt oss på fredagseftermiddagen, när jag höll på att städa,
vilket inte händer så ofta nu för tiden.......
vi brukar ha annat roligt för oss......
 Så här har det sett ut under helgen när Lotta & jag har bakat....

det har blivit biskvier, knäckflarn med fyllning,
mandelmassakakor med choklad,


ingefärskakor, rocky road och chokladbars...

deg till hallongrottor ligger i kylen för gräddning i morgon,
och då blir det knäck och knäckäpplen oxå...
funderar även på någon typ av julmufffins, men har inte funderat färdigt på kryddningen av dom än, om det ska bli med kanel & kardemumma eller något annat, saffransmuffins är gjorda både med och utan fyllning....
nån kaka till måste det väl oxå bli....

gillar att baka från Leila´s recept i fall jag inte själv kan komma på något.......

Adventskramiz Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar