Bloggintresserade

lördag 30 oktober 2010

Lite av mitt pysslande...

 Hade gjort 2 marsipantårtor - rosorna är ordenligt limmade, 2 syltburkar - använde två olika rödfärger på sisal som vi fyllde glasburkarna med, skrev etiketter så att dom såg gamla och slitna med, fyllde en glasflaska med tyg så att det såg ut som prinsessaft, och naturligtvis har allt limmats ordentligt eftersom det är barn som ska leka med det, till och med alla siden-spetsband och hättor.
Barnbarnet Otilia var det som fick presenten..........hon blev riktigt glad - skulle ha café direkt..........

 En krans som jag gjort och den hänger på sovrumsväggen, är gjord av gamla virkade spetsar..........

 En tavla som jag gjort av drivvirke, handgjort papper och stenar som vi plockat när vi var i Turkiet på bröllopssemester,
vi tyckte dom var så roliga eftersom dom liknade hjärtan....... gubben fick den i present......

 Den här tavlan gjorde jag av finmaskigt hönsnät som jag formade efter min hand sen lade jag på papier mache, när det torkat målade jag med oljefärg, före det hade jag målat själva tavlan med oljefärg.
Det är meningen att det ska få en lite ruff ram så småningom, när andan faller på...............
Gubben min fick den som present en farsdag.............

 Istället för att köpa nya ytterkrukor varje gång man byter färg så tänkte jag att man får väl helt enkelt sy nåt, så då bidde det det här...............en med en lite mindre spets och en med större,
 det blev några........

 Dom här tårtorna fick barnbarnet Molly när hon fyllde år, en marsipan och en gräddtårta - den tog några timmar att göra eftersom strösslet syddes fast..........
Åsså gjorde jag ett litet skafferi, som jag målade så att det såg gammalt och slitet ut.
Tina och Lotta hjälpte till och gjorde sylt, saft som vi fyllde skåpet med...........


Flickorna gjorde kakor och rulltårta och jag gjorde kanelbullar, allt ordentligt sytt för att lekas med........
Skåpet har en låda där godsakerna fick ligga.............


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar