Bloggintresserade

tisdag 12 oktober 2010

Tisdagstema på Fabriken- Sovrum

 SOVRUM = DJURRUM
På det här kortet ligger det 4 katter och en stor go eurasier, IOR på våran säng.
Ja, som synes är våran säng en omgjord utdragssoffa. Förrut hade vi en Karl-johan soffa,
som vi hade gjort om till säng och den hade vi svart betsat, mycket läckert - den har ena dottern fått.
I älghornet har vi satt en lampa, ser rätt fint ut när den lyser på kvällen.
Men vi har inte satt fast sladden än.......


Det här är min sida, ett gammalt sminkbord som jag har efter min mor.
Den gamla tavlan som hänger på väggen ovanför lampan är JESUS, där han uppenbarade sig på gruvväggen i Kristineberg ( tror det var där). Dom slutade bryta där sedan och idag finns det en kyrka där.
Till lampan håller jag på att sy ett överdrag på själva lampfoten, för just nu passar inte det blåvita in.



Makens sida, ett gammalt tvättskåp, även det från min mor.
Tavlorna har jag gjort till min man. Det som det står CARPE DIEM på ska få en ruff ram så småningom.



Ett riktigt gammalt skåp, från 1700-talet, som vi har som linneskåp är från min mans släkt.
VACKERT TYCKER VI...............



En härlig fåtölj som snart ska få ny klädsel, så medans den väntar på det ligger min farmors
virkade överkast där och våran turapa sitter där och vakar över oss, det sista jag fick av min mormor innan hon dog.

Vårat fönster som just nu är ganska osnyggt, våra katter ska alltid sitta där.
Gardinerna är sida av gamla underlakan.
Den söta grodan med änglavingar fick jag av min dotter Lotta i somras,
jag älskar grodor...........

Ja, detta är mitt bidrag över sovrum, om det blir fler gånger blir det nog bilder
från barnens rum, men där råder ett visst kaos just nu.
KRAM PÅ ER ALLA
KICKI

1 kommentar: