Bloggintresserade

fredag 9 december 2011

Tredje adventshelg...

Idag har jag lyckats göra färdig spegelramen,
som jag först betsade mörkbrun, sen målade två varv vit och sen slipade med fint slippapper, känner mig nöjd,
men funderar på om man skulle ha ett krön ovanpå, 
så att det ser mer gammalt ut...
 En närmare bild på ut slutresultatet ser ut,
man kan få nya grejor att se gamla ut med målarfärg och lite slippapper,
inte illa.....
I torsdags hade vi terminens sista after-school på kyrkan,
med jultema förstås...

det var för årskurs 2-6

jag gjorde två olika prototyper på vad dom bland annat kunde göra vid mitt bord,
hjärtan och ängel,
använde elefanttråd som stomme och sen fick man använda sin fantasi...

 Man tager vad man haver sa Cajsa Warg.
ja, då kan det bli så här,
inte det allra bästa,
men lite juligt i alla fall...
 Gillar den gamla vågen,
det är svårt att pynta i år med 3 små ungkatter i huset som hela tiden vill leka med allt som finns framme...

så det blev inte mycket i år med pysslandet... orken har väl inte funnits heller, tur det kommer fler jular....
jag och Lotta har möblerat om och städat hennes rum ikväll,
inte riktigt klart, så det blev inte fotat i alla hörn...
 sen ska vi måla om hennes rum till vitt,
men det blir efter jul...

hon är trött på den härligt röda färgen....
åsså ska det bli finare gardiner,
än träjalusierna...
passar inte riktigt in...

Ha det gott ute i det blåsiga adventsrusket!!!

Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar