Bloggintresserade

måndag 29 oktober 2012

TINA som Jack Sparrow Cannibal King

Nu har det varit maskeraddag på skolan igen för högstadiet....

Tina fortsatte med sina figurer som Johnny Deep gjort.....

Denna gång vart det som Jack Sparrow Cannibal King.....

Så här såg hatten ut...

Det var många delar som skulle göras

Tina gjorde dödskallen, ödlan, handen, förkrympta huvudet, tårna och fingrarna av trolldeg som hon brände i ugnen, och som jag sedan målade med vattenfärg,
tyvärr tog jag inga kort på huvudet och halsbandet av tårna o fingrarna...

Så här såg det ut medans vi höll på...

Västen sydde jag av en gammal gardin.

Hattens stomme gjorde jag av hårdpapp, sen klistrade jag fast skumgummi, som jag klippt från en gammal madrass, och sedan klistrade jag fast linnetyget....


Så här såg delarna ut när dom var färdigbrända....

Skägget gjorde Tina av ull

Annars har vi full rulle här hemma
vi har varit sjuka i två veckor, men börjar bli bättre nu....

Har en del tradera fynd att visa...

Gjorde min första träning idag inför Stockholm marathon, är distansmedlem i TSM, då får man råd med träningen....

Kram Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar