Bloggintresserade

söndag 23 januari 2011

Mattor...

Missade Fabrikens tisdagstema;
mattor....
så jag får lägga in det idag istället som söndagsbilden...

Jag älskar fina mattor,
skulle kunna ha hur många som helst...

bara synd att de är så "dyra",
fast igentligen är dom väl inte det om man ser till vad det är...

den här är en persisk matta och den ligger i vårt sovrum...


Det är här en kinamatta,
som vi har två stycken av i
köket...


Den här stora som vi har under
matsalsbordet i vardagsrummet
har jag köpt i Turkiet...

Jag bara älskar den,
helst skulle jag vilja ha den under 
köksbordet, 
för där gör den sig så bra,
men katterna älskar att klösa på den,
så den började se lite sliten ut...


En liten väldigt fin bönematta som jag oxå köpt i Turkiet....


Oxå en bönematta,
men från Iran...
Dom två följande mattorna är oxå Iranska mattor...

den här stora blå plockade jag hjortron och sålde för att kunna köpa...
Vilket underbart vinterväder
det har varit under helgen,
och jag och gubben har legat
i feber hela helgen,
fast idag kunde vi inte
låta bli att gå en
långpromenad och bara njuta...

Ha en fortsatt trevlig söndag alla goa människor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar