Bloggintresserade

måndag 17 januari 2011

Nya Tag!!!

Ja, då börjar tredja veckan av det nya unga 2011...
 allt kan hända, känner mig optimistisk inför året...

Skulle vilja att orken min bara kunde följa min vilja med att handarbeta,  pyssla, sy,  måla,tavlor, bygga saker av trä, metall, zinkplåt, både till trädgårn och inne...

Ska bli roligt när jag får garaget ombyggt till pysselverkstad, 
så att jag får spridda ut mig, för just nu kan familjen tycka det är lite jobbigt när jag tar "nästan" hela huset i besiktning och har mina projekt lite överallt....
För ofta tar dom ett lite längre tag än jag tänkt mig eftersom orken ( mina smärtor som tar över) gör att jag måste vila...

Men sen jag fick byta medicin i slutet av förra våren har det blivit bättre,  för förre det orkade jag inget, fick mest ligga bort dagarna, för efter dagens långpromenad med hundarna då var orken slut.
Men nu kan jag till och med sy vid symaskin ett tag och måla möbler, vilket jag inte gjort på 7 år innan....
För då kunde en liten sak ta en vecka...
.
Så jag ser verkligen fram för det här året....
Tänk vad jag ska hinna och vad mycket jag ska göra...

Åhhhhh vad mycket tid jag ska orka vara med barnen och göra saker istället för att dom ska ligga med mig i sängen och göra saker, det har till och med hänt att vi lagt pussel, spelat spel i sängen....
annars har det mest varit läsa böcker och sett på TV, film, spelat dataspel....

Har ju även andra saker jag gör...
Är ju hjälpledare i 2 barnkörer, JOY & PUSSEL,
och så har jag en bokcirkel på kyrkan...
Just nu läser vi Kristendom för ateister, en mycket bra bok, rekommenderas starkt, tänkvärd...

Jag är så glad för jag har kommit med i bassängträningen nu i 10 veckor...
det ska bli så skönt att få träna lite i vattnet...
har annars lite svårt att träna eftersom kroppen inte vill det jag skulle vilja...
man har verkligen fått lära om sig...
som gammal idrottare när man i precis orkade allt,
tränade ganska hårt innan...
gammal skidåkare som jag är...

Ska verkligen ta vara på dagarna och göra sånt jag tycker om...

Ha nu en bra dag/ vecka!!!
Kramar!!!

3 kommentarer:

  1. så flott at du ser positivt på fremtiden:9 det ordner seg da, skjønner jeg:) Lykke til med bassengtrening og tilbakekomst av overskudd, ork og arbeidsglede:) Fin lampeskjerm:)

    klem fra Trine:)

    SvaraRadera
  2. härligt att höra,2011 ser ut att bli ett bra år för dig:)ha en bra dag/kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig storfamilj och mycket kärlek jag möter på denna blogg!
    Du frågade om fårskinnen, just nu är skinnen slutsålda, nya kommer till hösten. Du får gärna maila mig vid frågor eller anmäla ditt intresse redan nu, då skinnen brukar försvinna ganska fort!
    Ha det gott 2011,
    Eija

    SvaraRadera