Bloggintresserade

onsdag 9 mars 2011

Mitt hälsoprojekt

Lovade att berätta varför jag helt plötsligt slutat med vanligt godis.....
Hälsoprojektet Kicki....

Var på hälsokontroll nu när jag fyllt 50 år och fick bakläxa på mitt bukfett, hade 94 cm runt midja som helst skulle ligga på 80cm. Så jag kände att nu jäklar ska här hända nåt.....

Så nu är jag inne på min 4:dje vecka med pulver, som jag tar 3 under dagen istället för frukost, lunch, mellanmål, middag äter jag som vanligt, men försöker att inte ta om, även om det är gott.......
Inget kvällsfika, godis, goda kakor och bullar.....
Äter som vanligt på helgerna, även då naturgodis och go´fika.....

Har lyckats gå ner över 8 kg på 3 veckor, är nere på 86,5 cm runt midjan.

Nästa vecka har jag tänkt utöka med pilates, kanske 3ggr/ vecka, gå med stavar när jag är ute med hundarna.

Så vi får se hur det går???

målet-80 cm runt buken och förhoppningsvis 50 kg igen på vågen, har inte hänt sen jag började med antidepressiva för några år sedan....

Ha det gott!!!

1 kommentar: