Bloggintresserade

torsdag 12 juli 2012

En vanlig dag...

Jag tänkte skriva lite om hur det är att vara ensamstående med 9 barn,
4 barnbarn och de vuxna barnens respektive....... 
 Det är ju bara 4 stycken som bor hemma,
Jonken som börjar gymnasiet,
Tina 8:an,
Lotta 6:an och Eddie 3:an.....
Fast Kim med pojkvän bor ju tillfälligt hemma mellan 2 lägenheter....


Det blir inte så många stilla stunder,
idag har jag hunnit väldigt mycket.....



Har varit och kastat skräp, fick gå två vändor med dubbelvagnen som jag har kvar sen barna var små, den används flitigt än....


när jag gick hem från sopstationen passade jag på att gå förbi skogen och fylla vagnen med sten till trädgården...


städade undervåningen,
tvättat flera maskiner...

bytt tvättlina på torkvindan, 
vilket skulle ha varit gjort för länge sedan...


avfrostat frysen i hallen så att jag äntligen kan få ut den till garaget,
där den ska stå....
även kylskåpet som står där har jag tömt....
blev aldrig utburet efter vi renoverade köket och köpt nya....


Joggingrunda med unghundarna på dryga 6 km och lite styrka efteråt....


cyklat till affären och handlat,
fick gå hem med cykeln eftersom det var lite för tungt att cykla med allt som handlats....


och en del smågrejer som man alltid har att göra...


Små stunder av härlig samvaro med barnen...


Sommarkramiz Kicki

2 kommentarer:

  1. men mamma vi skulle ju komma och ta skräpet ;o. ;p. vi tar det ju nästa vecka då r har semester ;D

    SvaraRadera
  2. Kicki, är det sån energi man får av att bli singel? Jag har tittat runt här hemma och börjat fundera på mitt nästa projekt, det blir nog toan här nere, måste nog fortsätta byta rör, så jag får väl höra med Svenssons om det går bra och vad de ska ha för det. Sedan byter jag toastol men behåller handfat. Sedan har jag ett tak i källaren som ska skrapas på färg så jag kan flytta in tvättmaskinen. Och så har jag ett skåp och ett toaskåp att måla. Men det var det med energin och tiden. Jobbar ju heltid, och det känns. Ann

    SvaraRadera