Bloggintresserade

torsdag 5 juli 2012

Loppisfynd

 Imorse, tidigt imorse for jag och äldsta hemmavarande sonen ut ut och joggade/gick elljusspåret,
det är så roligt när någon av barnen vill följa med....
det var till och med han som kom och föreslog det...


Sen höll jag på lite här hemma i mitt rum,
det tar lite tid som sagt...

Vi har sån tur att dom öppnat en second-handbutik här i vårat samhälle,
det är svenska kyrkan och öppen gemenskap som tillsammans har gjort det...


Så jag fick med mig hem lite grejer,
billigt och bra...


en stor fin tvättkorg som jag fyllt med tyger,
en fin gammal burk.... 
Som ni vet gillar jag ju troll, så en gammal trolltavla fick oxå följa med hem...
Åsså hittade jag den här  underbara fina gamla lampan,
den ska få sitta över min säng tror jag....
Titta, den har till och med ett porslinsvrede och tygsladd....


visst är den bara ljuvlig...
skulle bara hitta något liknande till fönstret oxå.....


Nu ikväll kom barna, Lotta & Eddie hem från sina kusiner,
där dom varit några dagar....


Jag fick en sån fin liten present av mina söta barn,
en sten som det står "Kärleken ger oss vingar".
Nu ligger den på köksbordet.


Det var "gubben" som hämtade dom och skjutsade hem dom så att jag slapp ta bussen in till stan,
jag har ju ingen bil.
Då fick jag en present av honom oxå,
en hel kasse med böcker, både inbundna och några pocket, 
han vet ju att jag är storläsare...
han fick oxå en present av barna - en liten sten där det stod "love".
Dom är ju bara underbara dom små liven....


Vi har ett underbart väder här uppe just nu....
det är bara att njuta...
och det gör vi...


Sommarkramiz Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar